8 Ocak 2011 Cumartesi

Apaçi derken...?


Aslında 'Apaçiler' hakkında yazmayı epeydir düşünüyordum; ama cesaret edemiyordum, tepki alır diye... Aman tepki alsam ne olacak ki? Kendi düşüncelerimi de yazamayacaksam ne anlamı kalır bu blogun?! İçimi dökeyim rahatlayayım, belki işe yarar da bir kaçınız iç sorgulama yapmaya girişirsiniz.  Bu postta öteki postlarımdan farklı bir durum var ortada. Sadece ben ve çevremdeki birkaç kişiyle değil, hepimizle ilgili bir konu hakkında yazacağım. Bu konuya da NASAdakicayci'yla konuşmamızdan ötürü vardım.
Son zamanlarda sürekli dikkatimi çeken bazı şeyler var. Ortada dönüp dolaşan bir 'Apaçi' lafı ve Apaçileri aşağılayan insanlar.... İşin ilginç tarafı, şimdiye kadar Apaçileri seven kimseyi görmedim. (sözlük okurken gördüğüm bir yorum haricinde, o da dalga mı geçiyor ciddi mi anlamadım doğrusu) Hep aşağılamalar, hep dalga geçmeler... Giyimden kuşamdan tut da smile'lere kadar iki dünya olmuşuz da haberim yokmuş. 'Apaçiler ve Biz' Ayakkabı güzel değilse 'Apaçi ayakkabısı gibi be!'', giyilenler yakışmadıysa 'Apaçi gibi olmuşsun, öğk.' dendi ama biri de çıkıp 'Ayy dansları çok güzel yaa, böyle dınındıının hehe ne kadar tatlı' demedi. Sınıfa girer girmez 'Ayy kızlaaaar geçen gün otobüste ne duydum tahmin edin! Eveeet Apaçi dannsıııı, Allaaam YaReppim yaaa...' diyeni de gördüm. 'Ayy hocanın telefonun müziği apaçi müziği yaa hahaha inanmıyorum yaa... Rezillik...' diyeni de. Düşünüyorum, bu apaçiler ne yaptı da herkes bunlarla dalga geçiyor? Birkaç özellik tespit ettim kendi kendime:
  • dans ediyorlar (Bunu herkes yapıyor canım ne var? A ah...)
  • sürekli ezilen olmalarına rağmen istikrarla yaptıkları şeylere devam ediyorlar (Bu özelliklerinden dolayı onlara özeniyorum. : ( Biri beni ezecek de ben yaptığım şeyi tekrar yapacağım nerdeee? Sadece kesinlikle vazgeçmeyeceğim şeyler vardır, onlarla dalga geçilse de değişmem. Diğerlerinde hemen değişme yoluna gidiyorum.)
  • Sözlüklerden okuduğum kadarıyla fakir olduklarını fark ediyorum. Çakma Puma Adidas vs. giydikleri söylenMİŞ.
  • 'Özenti'lerMİŞ... (Özenti de saçma sapan bi kelime.)
  • Taciz ettikleri filan söylenMİŞ. (Yani abazaların dans edeni mi? Öff... Genellemelerden nefret ediyorum. Ama ama ama... Buna dayanamam işte! Milletin karısı kızı dışarı çıkarken bir kez daha düşünecekse buna neden olan insanlar benim gözümde iyi değildir.)
İşte genel özellikleri bunlar... Bir de Apaçi'lerle dalga geçen insanların özelliklerine bakalım:
  • Her kötü şeye 'Apaçi gibi' benzetmesi yaparlar.
  • Apaçilerle dalga geçmelerine rağmen bazen kendilerinin de Apaçi dansı yaptığı görülmüştür.
  • Apaçi müziği duymaya dayanamazmış gibi davranırlar.
  • Herkesin dalga geçtiği her şeyle dalga geçme kapasitesine sahiptirler.
Bu kadar yeter sanırım...

Apaçilerin aşağılanmasına anlamlı bir neden bulamadım ben. Ciddiyim. Düşündüm, düşündüm ve düşündüm... Ama bulamadım işte. Bunun bir 'moda' olduğunu düşünüyorum. 'Herkes aşağılıyor madem, ben de aşağılarsam bişi olmaz ki canııım...' Eğer mantıklı bir nedeniniz varsa lütfen söyleyin. Biz de anlayalım, içimiz rahatlasın.
Bu hareketleri yapmalarının nedeni sizce ne? Bunu düşündünüz mü? Ben 'ilgi çekmek' olarak yorumladım. Bu da önceki dışlamalardan kaynaklanan bir durum. Artık aramızdaki duvarları yıkalım. İnsanlar istediği gibi saçmalasın, istedikleri rezillikleri yapsın size bir zararı dokunmuyorsa bu kimseyi ilgilendirmez. Özgürlüğün de tanımı budur zaten. Böyle dalga geçenler yüzünden her hareketime dikkat etmek zorunda kalıyorum. Kendim olamıyorum. Yeter ama artık!
Birkaç tavsiyem ve ricam var... Apaçiler için değil herkes için geçerli...
İnsanların aşağılanmasını artık görmek istemiyorum. Ne yaparsa yapsınlar, lütfen dalga geçmeyin. Eğer hareketleri size çok batıyorsa, lütfen kendilerine uygun bir dille anlatın. Anlamıyorlarsa arkadaşlığınızı kesin; ama bunu abarta abarta millete anlatmayın. Arkasından konuşmayın. Hareketlerini yaparak dalga geçmeyin. İnsanlar farklı olabilir, bunu kabullenin... Sevdikleri müzikler, hoşlandıkları danslar sizden farklı olabilir. Onlarla dalga geçmeyin artık. 
İnsanlar hata da yapabilir. Siz yapmıyor musunuz? Ben yapmıyor muyum? Elbette hepimiz yapıyoruz. Lütfen bu hataları tekrar tekrar gündeme getirmektense düzeltmeye çalışın... 
Lütfen ama lütfen!



10 yorum:

  1. oldukça hümanist bir yaklaşım olmuş. Etrafta dolanan onca genelleme ve yaftaya çok güzel karşılıklar vermişsin.
    Diyebilirim ki bakış açımda fena kaymalara yol açtın, eyvallah :)

    YanıtlaSil
  2. tatlım problem farklı olmaları değil, hani demişsin ya herkes apaçileri aşağılıyo ben de aşağılıyım madem anlayışıyla bunu yapan çok insan var diye. apaçi tarzının yayılması da aynen böyle (: yani bu tarzın yayılmasının altında mantıklı bi neden yok ki eleştirilmesinde olsun (:

    YanıtlaSil
  3. Kitap Gibi Kız,
    Hadi ya... :) Sevindim bak şimdi :)

    xavinin görümcesi,
    Haklısın. Zaten sadece apaçi değil, her konuda insanların hareketlerinin eleştirilmesi beni rahatsız etmeye başladı canım...

    YanıtlaSil
  4. çok güzel olmuş, eline sağlık :) bunu konuştuğumuzdan beri dalga geçmedim geçmemeye devam edicem :) benim diyeceğim şey o son paragrafı bir uygulayabilsek öyle güzel bir yer olur ki dünya.. ama çok zor

    YanıtlaSil
  5. Yazını çdk beğendim. İlgimi çekiyorsunuz. Böyle ve bu açıdan bir yazı okumamıştım. Bizim kapıcının çocuğu d a apaçi kılıklı. ama çok efendi ve terbiyeli çocuk. Davranışları olgun bir insan gibi.

    YanıtlaSil
  6. çaycı,
    Teşekkür ederim.Bak buna çok sevindim :)
    Bence de canım... Gerçekten çok güzel olur. Rahat bi nefes alırız uygulayabilirsek.

    Profösör,
    Sağolun efendim... :) Kapıcınızın oğlu için böyle düşünmenize sevindim. :)

    YanıtlaSil
  7. Sayfamdaki "Pabuç" un mimlediği bir mimi sizinle paylşmak beni onurlandıracaktır.

    YanıtlaSil
  8. Benim de tanıdığım bi apaçi vaar ama hayatından çok memnun :) Hatta video çekip facebook'a bile koyuyor.
    Yazından şu sonucu çıkartabilir miyim? Apaçileri aşağılamayalım, aşağılayanları uyaralım :D

    YanıtlaSil
  9. Profösör,
    Ben onu okudum siz söylemeden önce. Sorular çok zor geldi ama. :D

    Seyacim,
    canım yıldızlı pekiyi veriyoruz. Tebrikler... :D Sadece apaçiler değil herkes için geçerli...:) Sen zaten kimseyle dalga geçmiyorsun. Senin yanında insan rahat oluyor. Herkes öyle olsun diyorum ben de... Gerçi zor. Ama olsa güzel olurdu :)

    YanıtlaSil
  10. Senin canın sağolsun. Okuman bile yeter. Arkaraşları da taınmış oluyorsunuz. Mimlenenleri yazmışlar onlarızad okuyabiliriz.

    YanıtlaSil

Çorbada senin de tuzun bulunsun ;) :)